Az SKF csapágy márka

Az AB SKF (svédül: Svenska Kullagerfabriken ; "Svéd Golyóscsapágygyár ") egy svéd csapágy- és tömítésgyártó cég, amelyet 1907-ben alapítottak Göteborgban , Svédországban . A cég csapágyakat, tömítéseket, kenő- és kenőrendszereket, karbantartó termékeket, mechatronikai termékeket gyárt és szállít. termékek, erőátviteli termékek, állapotfigyelő rendszerek és kapcsolódó szolgáltatások világszerte.

Az SKF a világ legnagyobb csapágygyártója, és 108 gyártóegységében 44 000 embert foglalkoztat. Az iparág legnagyobb ipari forgalmazói hálózatával rendelkezik, 17 000 forgalmazói hellyel, 130 országban. Az SKF Svédország egyik legnagyobb vállalata, és a világ legnagyobb állami vállalatai közé tartozik.

 

Az SKF csapágy márka története

Az SKF fejlesztése a svéd és a globális gépipar fejlődésének jelentős része. Az AB SKF-et 1907-ben alapították Göteborgban a Gamlestadens Fabriker AB golyóscsapágy gyártás kezdeti tőkéjével és induló projektjével, Axel Carlander és Knut Johansson Mark társtulajdonosok és igazgatósági tagok irányítása alatt, a gömbgömb feltalálását követően. csapágy Sven Wingquist mérnöktől. A Gamlestadens Fabriker AB üzemeltetési mérnöke volt, majd az SKF vezérigazgatójává és műszaki igazgatójává nevezték ki. Axel Carlander iparos volt az SKF igazgatótanácsának első elnöke 1907 és 1937 között, ezalatt sikeres ipari és vállalati vezetői stratégiákat valósított meg az SKF beindítása és növekedése, valamint gyárainak Svédországon kívüli létrehozása érdekében.

Történelmileg a gépipari fejlesztés és az innovatív műszaki modellek ipari gyártás mind a mérnöki, mind az ipari vezetőktől függ, oktatási, kutatási és szakmai tapasztalataik alapján. Ebben az összefüggésben az SKF beindítása és növekedése Sven Wingquist mérnöki tapasztalatának és találmányainak, valamint Axel Carlander ipari vezetői tapasztalatának és stratégiáinak köszönhetően vált lehetővé.

1906-ban Sven Wingquist szabadalmaztatta az önbeálló golyóscsapágyakat, 1907-ben pedig a többsoros önszabályozó radiális golyóscsapágyat (gömbgolyós golyóscsapágy). 1894-ben végzett az Orebro Műszaki Általános Iskolában, majd mérnökként kezdett dolgozni a svéd textilgyárakban, 1896-tól 1899-ig a Jonsereds Fabrikernél, 1899-től pedig a Gamlestadens Fabriker AD-nél. A Gamlestadens Fabriker AD javításáért és karbantartásáért felelős üzemeltetési mérnökként kereste a lehetőségeket az akkoriban használt golyóscsapágyak hatékonyságának és tartósságának javítására. Emiatt érdekelte Richard Stribeck professzor, a németországi Drezdai Technológiai Intézet 1902-es összehasonlító tanulmánya a golyós- és siklócsapágyakról. Sven Wingquist találta fel a kombinált önbeálló gömbgolyós csapágy első kialakítását.

1917–1919-ben Arvid Palmgren, aki kutatómérnökként kezdett dolgozni az SKF-nél, feltalálta és szabadalmaztatta a kétsoros önbeálló görgőscsapágy (gömbgörgős csapágy) első konstrukcióját, amelynek gyártása a mai napig tart. 1916-ban szerzett építőmérnöki diplomát a stockholmi KTH Királyi Műszaki Intézetben, majd 1930-ban a műszaki doktori fokozatot a golyóscsapágyak teherbírásáról szóló értekezésével. Arvid Palmgren az 1945-ben és 1959-ben megjelent „Gomlyás- és görgőscsapágy-mérnöki” című könyv szerzője is.

Az SKF beindítása és növekedése nemcsak a műszaki találmányoktól függ, hanem az ipari és vállalati irányítási stratégiáktól és a hatalomtól is. Axel Carlander az SKF társalapítója a Gamlestadens Fabriker AB társtulajdonosaként és igazgatósági tagjaként, amely vállalati politika feltételeket biztosított az új csapágymodellek kísérletezéséhez és az SKF indulásához, valamint ő volt az első elnöke az SKF-nek. az SKF igazgatótanácsa, aki az első 30 év során sikeres vezetői stratégiákat alkalmazott a cégindításban és annak fejlesztésében. 1886-ban végzett a Göteborgi Kereskedelmi Intézetben, második generációs iparos, aki végzettséggel és jelentős vezetői tapasztalattal rendelkezik a közgazdasági, kereskedelmi és ipari területen. Ipari és vállalati stratégiáit a göteborgi vezető vállalatok társalapítójaként és igazgatótanácsának elnökeként dolgozta ki. a Johansson & Carlander és a Gamlestadens Fabriker AB kereskedelmi és textilipari vállalat társtulajdonosaként és igazgatósági tagjaként; az SKF társalapítója és igazgatótanácsának első elnökei (1907– ); a Swedish American Mexico Line „SAML” (1911– ) és a Swedish American Line „SAL” (1914– ) hajózási társaságok társalapítója és első elnöke; az AB Volvo igazgatósági tagja (1917– ); a városi tanács elnöke (1923– ); a Carlanderska Kórház társalapítója, adományozója és első elnöke (1927– ), valamint elnökségi tagja más cégek, bankok, egyesületek és alapítványok üzleti és társadalmi javára. Az SKF az első 30 év során sikeres ipari és vállalati vezetői stratégiáinak köszönhetően nőtt globális vállalattá az induláshoz és növekedéshez – például 1930-ban a vállalatnak 12 gyára volt 21 000 alkalmazottal,

 
Axel Carlander iparos, az SKF társalapítója
 
Sven Wingqvist mérnök , az SKF társalapítója

Az SKF fő vállalati stratégiái mindig is a gyártott csapágyak és a gyártóbázisok fejlesztésére és karbantartására irányultak. Kivételként 1917-ben megalakult az AB Volvo az SKF-nél, hogy új csapágyak beépítésével innovatív típusú autókat készítsenek. 1926-ban Assar Gabrielsson, Bjorn Prytz és Gustaf Larson mérnöki projektként megalapította a Volvo autóipari leányvállalatot, majd 1935-ben független vállalatként vált szét. Ezzel az innovatív startup projekttel az SKF ismét hozzájárult a svéd és a globális gépipar fejlődéséhez. fejlődés.

Az SKF Group ma továbbra is globális vezető szerepet tölt be az egyre fejlettebb csapágyak gyártásában és karbantartásában, mint például az SKF Explorer és az SKF Energy Efficient (E2).

És ezeknek a csapágyaknak a jelenlegi fejlődése Sven Wingquist első találmányainak köszönhető.

Sven Wingqvist, annak idején a Gamlestadens Fabrikernél a javításokért és karbantartásokért felelős harmincéves üzemmérnök elégedetlen volt az akkor használatban lévő golyóscsapágyak teljesítményével. 1907 tavaszán a Wingquist áttörést mutatott be: egy kétsoros önbeálló golyóscsapágyat a külső gyűrűben egy gömb alakú futópályával, amelyen mindkét golyósor osztozik. Ez lehetővé tette, hogy a belső gyűrű szabadon illeszkedjen a külső gyűrűhöz, anélkül, hogy negatív hatással lenne a csapágy működésére. Az új csapágy megoldotta a tengelyek eltolódásával járó problémát, és így megszűnt a gyakori gyártási leállások. Az önbeigazítás különösen hasznos volt a kor kevésbé tökéletes gépezetében és a süllyedési problémákkal küzdő épületekben, ami a Gamlestadens Fabrikernél is így volt, mivel a Göteborgot felépített föld nagy része agyag.

1907. február 16-án a Wingqvist beadta a 25406 számú svéd szabadalmi bejelentést, amely egy többsoros önbeálló radiális golyóscsapágy . A szabadalmat június 6-án adták át Svédországban, ami egybeesett 10 másik ország szabadalmával. Az új golyóscsapágy kezdettől fogva sikeres volt. Három évvel az SKF megalapítása után a vállalatnak 325 alkalmazottja volt, és egy leányvállalata volt az Egyesült Királyságban. Később több országban is létrejött a gyártás.

1912-re az SKF 32 országban volt képviselve, 1930-ra pedig több mint 21 000 alkalmazottat foglalkoztattak világszerte 12 gyártóüzemben , a legnagyobbak közül Philadelphiában , az Egyesült Államokban.

Az SKF 1923 - ban kezdte meg tevékenységét Indiában egy kereskedelmi kihelyezett kalkuttában . A korai műveletek az autóipari csapágyak behozatalát jelentették. Az SKF India Ltd.-t 1961-ben alapították az AB SKF, Associated Bearing Co. Ltd. és az Investment Corp. of India Ltd. együttműködése nyomán. 1952-től a francia leányvállalat megjelenik Morocco piacán nagy sikerrel, majd 1963-ban az SKF felállította első csapágygyárát Pune -ban , Maharashtra államban.

Assar Gabrielsson , az SKF értékesítési menedzsere és Björn Prytz , az SKF ügyvezető igazgatója volt a Volvo AB alapítója 1926-ban. Kezdetben a vállalat az SKF csoporton belüli autóipari leányvállalatként működött. Az SKF finanszírozta az első ezer autó gyártását, amelyeket a göteborgi Hisingenben építettek 1927-től. Az SKF a cég egyik védjegyes nevét használta: az AB Volvo, amely a latin „I roll” szóból ered, a csapágyak nyilvánvaló konnotációival. mozgás. A Volvo tulajdonjoga 1935-ig tartott, amikor az utolsó részvényeket is eladták.

Nemzetközi üzleti tevékenységének bővítése érdekében az SKF 1966-ban úgy döntött, hogy az angol nyelvet kell használnia. A magas rangú tisztviselők, bár többnyire még svédek, valamennyien angolul tanultak minden fontosabb belső dokumentumban angolul, a multinacionális vállalatok lingua francáján. Az 1970-es években az SKF hatalmas termelésracionalizálási programba kezdett Európában. A 80-as évek gyártás koncepciója című, látomásos projektet azzal a céllal indították el, hogy az éjszakai műszakokat gyakorlatilag pilóta nélkül vezessék. A termelékenység növelése és a termékminőség megőrzése érdekében a csapágygyűrűk folyamatos, automatikus áramlására volt szükség, ezért az SKF kifejlesztette a Flexlink márkát. A FlexLink megalkotta a multiflex műanyag láncos szállítószalag rendszert az üzleti igények kielégítésére. Az SKF 1997-ben külön vállalatként értékesítette a FlexLink-et.

Az SKF csapágy napjainkban

Termékek

Az SKF öt technológiai platformon belül értékesít termékeket:

  • Csapágyak és egységek
  • Mechatronika
  • Kenőrendszerek
  • Szolgáltatások
  • Pecsétek

Az SKF csoport jelenleg körülbelül 150 vállalatból áll, köztük a Chicago Rawhide tömítésgyártó cégből . Az SKF cég központja alapítása óta Göteborgban található. A közelmúltban felvásárolta az Economost, amely egy ausztriai székhelyű Salzer Holding tömítésgyártó cég, valamint a Jaeger Industrial és az ABBA, a lineáris hajtóművek tajvani gyártója . A cég ügyfelei közé tartozik a General Electric , a Rolls-Royce plc és a Pratt & Whitney . A Forma-1 -ben használt Ferrari versenyjárművekhez is szállít csapágyakat versenyeken, és az F1 szponzora . Ezután az SKF 2012 óta a Team Penske szponzora lett a NASCAR Cup sorozatban , majd 2017-ben az SKF Brad Keselowski szponzora lett a 2. Ford Fusion és a 22. Ford Mustang szponzoraként az Xfinity sorozatban . Korábban a Richard Childress Racing és a Roush szponzora volt. A Fenway Racing , az SKF 2015 óta a Ducati Corse szponzora a MotoGP - ben . Egy másik fókuszterület az energiaszektor, beleértve az elektromos áramot termelő szélturbinákat.

2011-re az SKF ipari piac, regionális értékesítés és szolgáltatás az SKF teljes értékesítésének mintegy 40%-át tette ki.

2021-ben az SKF teljes nettó árbevétele 81,73 milliárd korona volt.

SKF India

Morocco után az 1961-ben alapított SKF India a vállalat indiai leányvállalata. Az SKF India nyilvánosan jegyzett az Indiai Nemzeti Értéktőzsdén és a Bombayi Értéktőzsdén. A vállalat nagy jelenléttel rendelkezik az indiai csapágyiparban. 2021-től az SKF India-nak 3 gyártóüzeme és 12 irodája van Indiában. Az SKF India 1762 embert, több mint 1900 beszállítót és 455 hivatalos forgalmazót foglalkoztat.

Az SKF saját üzleti kiválósági programot futtat az üzleti folyamatok folyamatos fejlesztésére (Kaizen) a vállalat minden részében. A program olyan korábbi kezdeményezéseken alapul, mint a TQM , és integrálja a lean menedzsmentbe a Six Sigma statisztikai módszereit és a kapcsolódó projektmenedzsmentet . Ennek az SKF-programnak számos eleme az üzleti kiválóság tényleges EFQM modelljének integrált megközelítésére emlékeztet .

A Csoport rendelkezik az ISO 14001 (környezetirányítási rendszer), az ISO 50001 (energiagazdálkodás) és az OHSAS 18001 (egészségügyi és biztonsági) szabványok szerinti globális tanúsítvánnyal. Működése az ISO 9001 vagy a vonatkozó ügyfélipari szabványok szerint is tanúsított, pl. ISO/TS 16949 (autóipar), AS9100 (repülés) vagy IRIS (vasúti) minőségirányítási rendszerekhez.